Wysoki kontrast
Wielkość tekstu
Dostępność
  • Dostępność
    • Wysoki kontrast
    • Wielkość tekstu
    • Dostępność

Telewizja sportowa przyszłości to nieograniczone możliwości dla widzów

Wypowiedzi eksperckie XXXI Forum Ekonomiczne

Granice pomiędzy tradycyjną telewizją, przed którą zasiadamy z pilotem w ręku, a rozrywką w wymiarze digitalowym – dostępną na żądanie na dowolnym urządzeniu, gdzie i kiedy chcemy – zacierają się, ale nie zastępują. Te dwa światy są dzisiaj wobec siebie de facto komplementarne. Tym, co je łączy i co jest najważniejsze dla widzów, są emocje.

Kiedyś telewizja była dla nas tym samym co telewizor, stojący w salonie. Jednak wraz z rozwojem technologii telewizor stał się tylko jednym z ekranów, na którym widzowie wyświetlają interesujące ich treści. Skrót TV rozumiemy więc dziś jako „total viewing”, a nie „telewizję”. To co łączy dwa światy rozrywki – tradycyjną i digitalową – są emocje. To dzięki nim tak chętnie angażujemy się w śledzenie wydarzeń, czujemy się ich częścią i tworzymy społeczności.

Transmisje sportowe to jeden z najbardziej angażujących i przyciągających rodzajów kontentu telewizyjnego. Sport to ludzie, którym chcemy towarzyszyć i z którymi chcemy dzielić swoje odczucia. Dlatego zmiany w podejściu do oglądania wydarzeń sportowych muszą być czymś naturalnym, odpowiadać oczekiwaniom widza-kibica. Dzisiaj z obserwatorów chcemy stać się aktywnymi uczestnikami wydarzeń sportowych, kolejnymi członkami zespołu ulubionego zawodnika czy drużyny. Takie możliwości stwarzają nam najnowsze technologie produkcyjne. Widzom zależy także na wyborze: co i kiedy chcą oglądać. Jest to szczególnie widoczne w trakcie największych wydarzeń takich jak igrzyska, czy turnieje Wielkiego Szlema. Ramówki kanałów telewizyjnych mają ograniczoną pojemność i nie da się w nich pokazać wszystkiego. W Playerze, jednym z najbardziej angażujących serwisów OTT na rynku, ta kwestia nie ma żadnego znaczenia – fani sportu mają pełny wybór, mogą śledzić każdy mecz, każdy wyścig, każdą konkurencję.

Eurosport to miejsce, w którym od 2018 roku bije serce igrzysk. Jako globalna grupa stworzyliśmy wirtualne studio Eurosportu o nazwie „The Cube”. Dzięki wykorzystanej w nim technologii VR do naszych relacji z igrzysk olimpijskich czy turniejów wielkoszlemowych wprowadziliśmy możliwość przeprowadzania dogłębnych analiz i wizualizacji wydarzeń sportowych, z którymi gospodarz studia może wchodzić w interakcje, a także możliwość zdalnego „teleportowania” sportowców i ekspertów z dowolnego miejsca na świecie do lokalnych transmisji.

Dzięki największemu na świecie projektowi technologicznemu w obszarze IP – Eurosport Technology Transformation (ETT) – nasi specjaliści mogą dzisiaj produkować kontent niezależnie od tego, gdzie obecnie się znajdują. ETT podczas Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020 umożliwiło wykorzystanie 10 kanałów Eurosportu w TV i zorganizowanie 14 równoległych transmisji na żywo w Playerze – w większości z polskim komentarzem. Każdej doby komentowaliśmy ponad 100 godzin sportu prosto z Japonii. Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pekin 2022 przyniosły z kolei ponad 850 godzin transmisji z polskim komentarzem, dostępnych na wszystkich urządzeniach.

Przez cały rok pokazujemy tysiące godzin transmisji ze sportów zimowych, w tym skoków narciarskich, tenisa, kolarstwa, piłki ręcznej, żużla, sportów motorowych, snookera i wielu innych dyscyplin. Coraz częściej transmisje sportowe dostępne są w kanałach naziemnych, dzięki czemu sukcesywnie wzmacniamy swoją pozycję na rynku. Eurosport 1 notuje przy tym kolejne rekordy. Kanał ma za sobą najlepsze pierwsze półrocze w historii, w trakcie którego był najchętniej oglądaną anteną sportową w Polsce.

Przed nami kolejne miesiące wypełnione pasjonującymi relacjami, a już za niecałe dwa lata będziemy wspólnie przeżywać sportowe emocje na igrzyskach olimpijskich w Paryżu. Wyłącznie u nas, na kanałach i platformach TVN Warner Bros. Discovery, widzowie będą mogli obejrzeć każdą minutę startu każdego sportowca, w każdej dyscyplinie, na żywo i na żądanie. Dzięki połączeniu telewizji tradycyjnej i świata digital damy możliwie najszerszej grupie widzów możliwość śledzenia wydarzeń sportowych w czasie rzeczywistym, a także szansę na powrót do nich w dowolnie odpowiadającym im momencie. Jestem pewna, że sportowcy dostarczą nam niezapomnianych wrażeń, a nowoczesne technologie stworzą nowe możliwości dzielenia ich z innymi.

Dorota Żurkowska, członek zarządu, Group Senior Vice President – Business Development, Distribution & Eurosport, TVN Warner Bros. Discovery

Skip to content