Wysoki kontrast
Wielkość tekstu
Dostępność
  • Dostępność
    • Wysoki kontrast
    • Wielkość tekstu
    • Dostępność

Nowy świat zakupów – trendy i wyzwania dla handlu w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej

Jakie są wyzwania dla handlu w krajach EŚW? Jaka jest dynamika obrotów handlu detalicznego w poszczególnych krajach regionu? Jak przeobraża się branża handlu detalicznego, jeśli uwzględnić nowe kompetencje pracowników oraz postpandemiczną rzeczywistość?

Między 2021 a 2022 r. nastąpiło zwiększenie dynamiki obrotów handlowych rynku detalicznego r/r w Polsce, na Słowacji i na Węgrzech. Sytuacja związana z pandemią COVID-19 w szczególny sposób wpłynęła na trendy zakupowe na Słowacji, a nakładana często na konsumentów kwarantanna spowodowała błyskawiczne przejście z zakupów stacjonarnych na zakupy internetowe, w efekcie, wzrósł poziom wolumenu zakupów artykułów spożywczych online w tym kraju. Spadek dynamiki obrotu handlu detalicznego r/r odnotowano natomiast w Rumunii, w Czechach i na Litwie.

Sukcesy w branży będą osiągały te przedsiębiorstwa handlowe, które – ażeby zrozumieć swoich konsumentów – ciągle poszukują szerszych źródeł inspiracji, w sąsiednich branżach i kategoriach, odkrywając w ten sposób nowe możliwości dalszego rozwoju. Kluczem do zaspokojenia potrzeb klientów jest zrozumienie ich faktycznych preferencji.

Wśród wyzwań dla sektora handlu w obliczu zmieniających się uwarunkowań rynkowych znalazły się:

  • dotrzymywanie tempa zmianom technologicznym zachodzącym na świecie i w Polsce przy jednoczesnej optymalizacji inwestycyjnej
  • ciągłe zaspokajanie potrzeb klientów w obliczu ich nowych preferencji – e-handel, szybkie dostawy, wrażliwość na ceny, jakość obsługi klienta
  • udoskonalanie i podnoszenie efektywności łańcucha dostaw, także w kontekście dostępności i kosztów
  • dokonywanie horyzontalnej i wertykalnej integracji – wykorzystanie franczyzy jako modelu budowy efektywnej dystrybucji
  • zjawiska demograficzne obserwowane w ostatnich latach w Polsce i na świecie – starzenie się społeczeństwa
  • pozyskiwanie wykształconych pracowników z określonymi i niezbędnymi w handlu kompetencjami

Które uwarunkowania najmocniej wpływają na trendy i wyzwania dla handlu w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej, tego dowiecie się Państwo z rozdziału będącego elementem V raportu SGH i Forum Ekonomicznego, którego premiera odbędzie się 06.09.

Zarejestruj się na Forum i zamów swój egzemplarz raportu!

Prześlij swoje zgłoszenie i poczekaj na link do Drugiego Etapu. Zaznacz opcję „Zamawiam Raport” i odbierz swoją kopię w pakiecie konferencyjnym w Karpaczu!

32F9D3BD-0D20-4F8D-9FB4-B3EE0BACBDD5 Created with sketchtool. Rejestracja

Skip to content