Wysoki kontrast
Wielkość tekstu
Dostępność
  • Dostępność
    • Wysoki kontrast
    • Wielkość tekstu
    • Dostępność

POLREGIO – lider z misją

VIII Europejski Kongres Samorządów Wypowiedzi eksperckie

POLREGIO to przewoźnik pierwszego wyboru dla wielu osób podróżujących koleją.

Docieramy do wielu miast i miejscowości praktycznie jako jedyny operator kolejowy. Nasi pasażerowie codziennie docierają do pracy, szkoły i rodziny, najczęściej na dystansach od kilkunastu do kilkudziesięciu kilometrów. Umocnienie na pozycji lidera to z jednej strony efekt powrotu do normalności po pandemii. Uczelnie i szkoły przywróciły zajęcia stacjonarne, a pracownicy wracają do biur. W porównaniu do 2021 r. wzrost pasażerów wyniósł blisko 40%, co stanowi dowód na to, jak bardzo potrzebne są przewozy regionalne.

Warto też podkreślić, że w niektórych miejscach jesteśmy jedynym operatorem umożliwiającym skorzystanie z transportu zbiorowego. Kolejowe połączenia w regionie są bowiem kierowane również do tych miejsc, które z punktu widzenia czystej ekonomii nie są opłacalne. POLREGIO wypełnia misję społeczną, która polega na zmniejszeniu zjawiska wykluczenia komunikacyjnego, stąd też jeździmy również tam, gdzie potoki pasażerskie są zdecydowanie mniejsze. Dzięki temu mieszkańcy całej Polski mają pewność, że w razie potrzeby będą mogli skorzystać z transportu kolejowego w pobliżu ich miejsca zamieszkania.

Uniwersalność siłą POLREGIO

Jesteśmy przewoźnikiem, który zapewnia codzienne dojazdy do pracy czy szkoły dla wielu pasażerów w różnym wieku. Jednocześnie z Polregio można wybrać się na wyjazd rekreacyjny czy wakacyjny. Jestem przekonany, że siłą spółki jest właśnie ta uniwersalność. Pociągi z naszym logo zna i ceni wielu mieszkańców małych ojczyzn, w tym całe rodziny jeżdżące naszymi składami. Można powiedzieć, że z okien pociągu Polregio widać perspektywę codziennego życia milionów Polaków, w tym również tych mieszkających poza dużymi aglomeracjami. Nie byłoby to możliwe bez ponad 7000 pracowników, których ciężkiej pracy i służbie zawdzięczamy uruchomienie tysięcy pociągów miesięcznie, także o świcie, w nocy, w soboty, niedziele i święta.

Inwestycje w tabor kolejowy

W styczniu tego roku podpisaliśmy umowy ramowe na dostawę do 200 nowych EZT-ów z czterema producentami – Pesą, Newagiem, FPS Cegielskim oraz Stadlerem. Planujemy jeszcze w tym roku podpisać pierwszą umowę wykonawczą na partię kilkudziesięciu EZT-ów. Pierwsze pociągi wyjadą na tory w 2025 r., a dostawa ostatnich pojazdów zakończy się w 2026 r. Nowe składy podniosą poziom komfortu i niezawodności oraz pozwolą na stopniowe wycofywanie wyeksploatowanego taboru, którego dalsze użytkowanie wymaga dużych nakładów finansowych.

Skip to content