Wysoki kontrast
Wielkość tekstu
Dostępność
  • Dostępność
    • Wysoki kontrast
    • Wielkość tekstu
    • Dostępność

Panel dyskusyjny: Transport publiczny zaczyna się od pasażera i powinien na nim się koncentrować – jak kreować mobilność miejską nie tylko w dobie pandemii

Europejski Kongres Samorządów Najnowsze informacje VI Europejski Kongres Samorządów

Panel pt. „Transport publiczny zaczyna się od pasażera i powinien na nim się koncentrować – jak kreować mobilność miejską nie tylko w dobie pandemii” odbył się pierwszego dnia VI Europejskiego Kongresu Samorządów w Mikołajkach w strefie Dolnośląskie Innovation Rocket.


W panelu uczestniczyli Wojciech Palczyński, Dyrektor Zarządzający, Trapeze Poland Sp. z o.o. oraz Artur Wajchert, Dyrektor Sprzedaży, Trapeze Poland Sp. z o.o. Rozmowę moderował Mikołaj Kwiatkowski, Specjalista ds. Sprzedaży i Marketingu, Trapeze Poland Sp. z o.o. 

Panel dotyczył zarządzania mobilnością miejską oraz wyzwań jakie stawia ona w dzisiejszych czasach. Paneliści zadali sobie następujące pytania: Jak zmieniać przyzwyczajenia mieszkańców? Jak kreować mobilność w czasie pandemii? Czy możemy wykorzystać nowe technologie, aby być bliżej mieszkańców? Jak wykorzystać rozwiązania wspierające transport publiczny do dialogu z mieszkańcami w celu jego optymalizacji? Czy standardowa informacja pasażerska jest wystarczająca? Czy tworzymy systemy transportu publicznego ukierunkowane na pasażera?

Podczas  panelu przedstawiciele firmy Trapeze Poland skupili się na dyskusji z publicznością. Pierwsze poruszone pytanie brzmiało: Jak przekonać pasażerów do transportu publicznego pomimo pandemii? Jak odpowiedział Wojciech Palczyński, elementem, który w ostatnim czasie odpychał pasażerów najbardziej było ryzyko zarażenia, które według najnowszych badań występuje w stopniu minimalnym, o czym pasażerowie nie są już informowani. Dodatkowym aspektem jest konkurowanie transportu publicznego z prywatnymi samochodami, jak twierdzi dyrektor zarządzający, transport publiczny powinien być zawsze szybszy niż transport prywatny. Kolejną poruszoną kwestią był home office i wpływ pracy zdalnej na spadek liczby pasażerów oraz konieczności dostosowywania się przewoźników do nowych rozwiązań.

Następnie głos z widowni poruszył temat rozbudowywania transportu publicznego, ponieważ według badań, w miastach, które rozbudowywały transport publiczny, liczba pasażerów zdecydowanie rosła, lecz jest to także powiązane z decyzjami o większej częstotliwości przejazdów. 

Według Dyrektora Zarządzającego Trapeze Poland najważniejsza jest identyfikacja potrzeb pasażerów. Personalizacja jest konieczna w celu utrzymania oraz poszerzenia wydolności transportu w przyszłości. 

Jednym z ostatnich tematów było powiązanie transportu publicznego z alternatywnymi środkami transportu, takimi jak rowery miejskie, car-sharing itp. i połączenie tego wszystkiego w jedną platformę i jeden bilet. Natomiast zmiany w tym kierunku zachodzą bardzo powoli i wymagają wielu znaczących zmian, natomiast jak powiedział Dyrektor Sprzedaży, Artur Wajchert, możliwości technologiczne w tym kierunku już są, brakuje tylko odważnych inwestorów.

Na koniec paneliści rozmawiali także o zmianach demograficznych oraz przekonaniu młodszych pokoleń do transportu miejskiego. Dlatego ważne jest, aby transport publiczny prezentować jako zakup usługi i możliwość przemieszczenia się z punktu A do punktu B., co młodszemu pokoleniu zdaje się wydawać ważniejsze niż możliwość posiadania dwóch aut. Ostatnią poruszoną kwestią były autonomiczne auta. Jak mówili przedstawiciele firmy Trapeze, badania pokazują, że chęć skorzystania z takiego transportu przez pasażerów jest wyższa niż obawy związane z tym sposobem transportu, co może oznaczać duże możliwości rozwoju.

Skip to content