Wysoki kontrast
Wielkość tekstu
Dostępność
  • Dostępność
    • Wysoki kontrast
    • Wielkość tekstu
    • Dostępność

Marketing w mediach społecznościowych. Korzyści i zagrożenia dla marki

XXXI Forum Ekonomiczne

Według badań kampanie marketingowe znacząco przyczyniają się do sukcesu danej marki. Odpowiednio zareklamowany produkt generuje bowiem znaczną przewagę na konkurencyjnym rynku i przyczynia się do wzrostu dochodów danej firmy. Prócz standardowych nośników reklamy, takich jak billboardy czy reklamy telewizyjne, we współczesnym świecie znaczącą rolę odgrywają również media społecznościowe. Jak zatem wykorzystywać social media do budowania wizerunku własnej marki?

Pomimo obecności social mediów w codziennym życiu już od wielu lat, nadal są one traktowane jako coś nowego. Tymczasem jak wskazuje Tomasz Fill z Polskiego Funduszu Rozwoju, są one częścią sfery w której działają firmy i organizacje. Dziś granica między tradycyjnym medium a mediami społecznościowymi mocno się zatarła. Jak podkreślił, PFR w założeniu miał wypełnić lukę na rynku w postaci wsparcia przedsiębiorców. Jednak wszystko zmieniło się po wybuchu pandemii. PFR musiał szybko zmienić się w organizację, która miała ratować polskie przedsiębiorstwa. ,,My tworząc kanały komunikacji z otoczeniem nie kładliśmy dużego nacisku na media społecznościowe, bowiem nie mieliśmy dużego kontaktu z klientem indywidualnym. Wszystko zmieniło się wraz z covidem. Użyliśmy mediów społecznościowych do kontaktu z klientem będącym zainteresowanym programem tarczowym”- dodał. Wskazując na własne doświadczenie oznajmił, że wprowadzając media społecznościowe trzeba mieć świadomość konieczności wprowadzenia zmian strukturalnych w organizacji, czyli potrzebę pozyskania osób odpowiedzialnych za prowadzenie mediów społecznościowych. 

Tomasz Przybek z portalu i.pl wskazał także na ogromną zaletę mediów społecznościowych. Dały bowiem one możliwość dokumentacji i komunikacji z użytkownikiem. Buduje to nie tylko zasięgi, ale także zaangażowanie odbiorców naszego medium.

Media społecznościowe, pomimo wielu zalet, niestety posiadają także ciemną stronę. Z racji swojej otwartości wymagają między innymi potrzeby dużego monitoringu i szkoleń pracowników. Fałszywe informacje to problem na skalę światową, który wciąż się pogłębia. Jak zaznaczył Kanat Sacharianow z portalu inbusiness.kz, po wybuchu rosyjskiej agresji na Ukrainę w Kazachstanie social media zostały opanowane przez zwolenników rosyjskiej propagandy. Przed fake newsami niezwykle trudno się bronić. Można użyć narzędzi twardych, jak chociażby blokowanie propagandowych kont czy uniemożliwienie komentowania publikowanych treści. Jak jednak zaznaczają zgodnie rozmówcy, najsilniejszą bronią w walce z nieprawdziwymi informacjami jest twarde głoszenie prawdy. Media społecznościowe mogą bowiem pomóc w dotarciu do odbiorcy i przekazania mu wartościowych informacji. Nie należy jednak zapominać o zagrożeniach, które zwłaszcza w obecnych czasach są obecne na każdym kroku sfery wirtualnej.

Moderatorem panelu był Łukasz Świerżewski z Polskiej Agencji Prasowej.

Skip to content