Wysoki kontrast
Wielkość tekstu
Dostępność
  • Dostępność
    • Wysoki kontrast
    • Wielkość tekstu
    • Dostępność

Philips

Bez kategorii

Katarzyna Grabka

Philips

Holenderska firma Royal Philips to lider w dziedzinie technologii. W swojej działalności koncentruje się na poprawie jakości życia ludzi poprzez wprowadzanie znaczących innowacji w dziedzinach opieki medycznej, produktów konsumenckich oraz oświetlenia. Firma Philips jest liderem w zakresie opieki kardiologicznej, domowej opieki medycznej oraz opieki w nagłych przypadkach, a także w dziedzinie energooszczędnych i nowoczesnych rozwiązań oświetleniowych, produktów do golenia i pielęgnacji dla mężczyzn oraz produktów do higieny jamy ustnej.
W 1891 roku w Eindhoven w Holandii Frederik Philips i jego syn Gerard założyli firmę Philips & Co. Widząc szansę, jaką stwarza wprowadzenie na rynek masowy energii elektrycznej, i zainspirowani żywym zainteresowaniem Gerarda nauką i inżynierią, obaj zdecydowali o produkcji opłacalnych i niezawodnych żarówek elektrycznych. XX wieku był czasem dramatycznych przemian społecznych i gospodarczych. W tym czasie Philips stał się największym prywatnym pracodawcą w Holandii, zatrudniającym ponad 2000 pracowników. W miarę jak masowa industrializacja nabrała tempa, Gerard i jego brat Anton inwestowali w mieszkania, opiekę zdrowotną i rozwój sportu zaszczepiając kulturę odpowiedzialności społecznej, która trwa do dziś.
Royal Philips to lider w dziedzinie technologii medycznych. Misją firmy jest zmienianie życia ludzi na lepsze i pomaganie użytkownikom naszych produktów w uzyskiwaniu lepszych efektów na wszystkich etapach procesu ochrony zdrowia. Philips Healthcare jest obecny w ponad 100 krajach na całym świecie, zatrudniając łącznie około 104 000 pracowników.
W swojej działalności firma wykorzystuje zaawansowane technologie oraz dane z badań klinicznych i opinie konsumentów, by dostarczać zintegrowane rozwiązania będąc liderem w dziedzinie diagnostyki obrazowej, leczenia opartego na technikach obrazowania, monitorowania pacjentów oraz informatyki medycznej, a także w obszarze ochrony zdrowia i opieki domowej.
Zasadniczym celem firmy jest poprawa poziomu życia 2,5 miliarda ludzi rocznie do 2030 roku, w tym 400 milionów w społecznościach o niskim poziomie rozwoju.
Strategia firmy opiera się na byciu liderem w zakresie innowacyjnych rozwiązań, które łączą systemy, inteligentne urządzenia, informatykę i usługi oraz wykorzystują duże zbiory danych – pomagając realizować lepsze wyniki zdrowotne, lepsze doświadczenia pacjentów, lepsze doświadczenie personelu oraz niższe koszty opieki, a także pomagać ludziom w lepszym dbaniu o swoje zdrowie na każdym etapie życia.
W dziedzinie konsumenckiej opracowuje innowacyjne rozwiązania, które wspierają zdrowszy styl życia, zapobiegają chorobom i pomagają ludziom dobrze żyć z chorobami przewlekłymi, także w domu i społeczności. Firma szeroko współpracuje także z pracownikami służby zdrowia, aby wprowadzać innowacje i zmieniać sposób świadczenia opieki nad pacjentem. W swoich propozycjach firma skupia się na rozwoju sztucznej inteligencji wspomagając podejmowanie decyzji klinicznych i poprawiając jakość i efektywność usług zdrowotnych.
Od 100 lat firma jest obecna w Polsce. W 1921 roku Anton Philips – współzałożyciel i właściciel koncernu – nawiązał kontakty z firmą braci Borkowskich, wyznaczając jej rolę dystrybutora swoich wyrobów w Polsce. Już w 1922 roku w wykupionej fabryce w Warszawie rozpoczęto produkcję lamp Philips (20-30 tysięcy sztuk dziennie). Od 2016 roku Dyrektorem Generalnym w Europie Środkowo-Wschodniej jest Reinier Schlatmann.
Co roku firma przygotowuje raport Future Health Index prezentujący największe wyzwania w ochronie zdrowia. Edycja 2020 – Raport Future Health Index 2020: „Era możliwości: Nowe pokolenie akceleratorem zmian w opiece zdrowotnej” poświęcona została kadrom medycznym i przedstawia analizę oczekiwań młodego pokolenia przedstawicieli służby zdrowia w wieku poniżej 40. roku życia wobec technologii, szkoleń i satysfakcji zawodowej, jak również opisuje ich rzeczywiste doświadczenia jako personelu medycznego.
Dzisiaj Philips to marka znana i ceniona przez klientów oraz lider w segmencie oświetlenia. Jej pozycja na rynku specjalistycznego sprzętu medycznego. Pełni także wiodącą pozycję na wielu rynkach produktów konsumenckich (m. in. sprzęt kuchenny i AGD, monitory i odbiorniki TV, odtwarzacze audio, golarki i sprzęt do depilacji, produkty dla matki i dziecka). W spółkach Philips zatrudnionych jest 5 tysięcy pracowników. Firma jest także czołowym inwestorem na polskim rynku (dotychczas pół miliarda euro) oraz jednym z największych polskich eksporterów (ok. 900 milionów euro rocznie). Łączne przychody grupy Philips ze sprzedaży w 2007 wyniosły ponad 6 miliardów złotych.

Skip to content