Czy media mają narodowość i dla kogo to jest ważne? Zapowiedź panelu XXX Forum Ekonomicznego w Karpaczu

W zachodnich państwach często funkcjonują regulacje, które nie pozwalają zagranicznym podmiotom na zdominowanie poszczególnych segmentów rynku medialnego. Przewaga rodzimego kapitału daje odbiorcom poczucie, że linia redakcyjna nie jest kształtowana z pożytkiem dla obcych interesów. Społeczeństwa powinny dbać, aby przekaz medialny mógł funkcjonować w sposób niezakłócony i był wolny od jakichkolwiek zewnętrznych wpływów. W czyim interesie działają media, właściciela czy czytelnika? Czy krajowi wydawcy mogą liczyć na uprzywilejowaną pozycję?

Te tematy będą przedmiotem rozmowy w trakcie panelu dyskusyjnego „Czy media mają narodowość i dla kogo to jest ważne?” Swój udział w panelu zapowiedzieli: Dorota Kania (Członek Zarządu, Polska Press Grupa), Grzegorz Gauden (Członek Rady Programowej Forum Ekonomicznego), Bogusław Chrabota (Redaktor Naczelny, Rzeczpospolita), Piotr Mieśnik (Redaktor Naczelny, Wirtualna Polska S.A.)