Turystyczne ABC – pokazać, wypromować, zachęcić do powrotu – zapowiedź panelu

Anna Kurowska

Turystyka jest jedną z najprężniej działających gałęzi gospodarki. Współczesne atrakcje turystyczne to nie tylko naturalne i przyrodnicze zalety danego regionu, ale również miejsca związane z historią, festiwale kultury, kulinaria i wiele innych. Nowoczesne strategie marketingowe prowadzone przez branżę turystyczną powinny zatem rozszerzyć swoje działania i w sposób nowoczesny, kreatywny i niestandardowy zachęcić turystów do odwiedzin a także (a może przede wszystkim) – wypromować markę regionu/miasta i zachęcić do ponownego przyjazdu.

Nie od dziś wiadomo, że Chorwacja jest jedną z najbardziej popularnych destynacji turystycznych Polaków* (w 2017 roku zajęła 7 miejsce w rankingu udziału w rynku turystycznym) – wybrzeża tego kraju każdego roku odwiedzają tysiące naszych rodaków. Atrakcyjność turystyczną kraju zwiększa również duża liczba wysp, na których można wypocząć z dala od zgiełku takich popularnych miast jak Split czy Dubrovnik (słynny ostatnio z „roli” Królewskiej przystani z popularnego serialu „Gra o Tron”).

Tuż za Chorwacją uplasowała się Albania, która z roku na rok zyskuje na popularności wśród polskich turystów. Tanie linie lotnicze czy szeroka oferta stron internetowych na których można znaleźć zakwaterowanie na każdą kieszeń (m.in. Airbnb, Hostel World itp.) pozwala na odkrywanie mniej oczywistych – a wcześniej też trudno dostępnych – zakątków świata czy Europy. Jednak każdy nowy punkt na turystycznej mapie musi być najpierw dobrze rozreklamowany. Duże akcje promocyjne czy coraz popularniejszy ostatnio marketing szeptany są bardzo ważnym elementem w zaprezentowaniu możliwości turystycznych miasta czy regionu.

W trakcie tegorocznego Forum Ekonomicznego w Krynicy również zwrócimy się w stronę tej, jakże ważnej, gałęzi gospodarki. Goście panelu: Turystyczne ABC – pokazać, wypromować, zachęcić do powrotu będą się starali wskazać przykłady najefektywniejszych sposobów promocji turystyki oraz jak można ukierunkować te działania aby trafiły na podatny grunt? Zaproszeni mówcy postarają się również znaleźć rozwiązanie, jak współczesna turystyka może wykorzystać możliwości nowych środków przekazu reklamy.

Moderatorem dyskusji będzie profesor Frank Babinger z Uniwersytetu Complutense w Madrycie.

*http://www.pit.org.pl/media/1/002/1989.pdf