Samorząd i biznes. O tym, jak ich wzajemnie relacje wpływają na rozwój podczas XXIX Forum Ekonomicznego w Krynicy

Rozwój „małej ojczyzny” zależy od wielu czynników, w szczególności od prawidłowej współpracy samorządu, biznesu, organizacji naukowo – badawczych i organizacji pozarządowych. W tym współdziałaniu coraz częściej podkreśla się znaczenie władzy publicznej, której zadaniem jest tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi innowacyjności.

O tym podczas krynickiego Forum Ekonomicznego, które odbędzie się w tym roku w dniach 3-5 września, w ramach panelu: Jak wzmocnić współpracę samorządu z biznesem? będą dyskutować:  Bogdan Wenta – prezydent Kielc, Arkadiusz Hołda – założyciel i prezes zarządu TV Silesia i Radia Silesia, Jozef Viskupič – marszałek województwa trnawskiego ze Słowacji, Dagmara Gęborys – wiceprezes zarządu Specjalnej Strefy Ekonomicznej Małej Przedsiębiorczości. Pokrewna tematyka zostanie podjęta w dyskusji Synergia biznesu, nauki i samorządu – jak ją osiągnąć?, w której udział wezmą między innymi: Andrzej Bętkowski – marszałek województwa świętokrzyskiego, Hanna Zdanowska – prezydent Łodzi, poseł Jacek Protas,  Radule Novović  przewodniczący Komisji ds. Edukacji, Nauki, Kultury i Sportu Zgromadzenia Narodowego Czarnogóry oraz Rafał Holanowski  prezes zarządu Supra Brokers.

 

Jaka jest recepta na sukces? Jak skutecznie stosować narzędzia marketingu terytorialnego, aby przyciągnąć inwestorów i zachęcać do pozostania tych, którzy już są i działają? Połączenie perspektywy polityki i biznesu pomoże w uzyskaniu konstruktywnych odpowiedzi na szereg pytań związanych z globalną rozpoznawalnością i atrakcyjnością inwestycyjną miast i regionów.  Jak dziś buduje się markę? Jak umiejętnie się promować? Czego biznes i samorządy mogą się od siebie nauczyć? Jak powinno wyglądać współdziałanie wszystkich tych podmiotów, by z jego efektów skorzystała cała lokalna społeczność?

Przed samorządami coraz trudniejsze zadania, a nie pomaga im kryzys zachodniej demokracji, który według wielu analityków powinien spotkać się z odpowiedzią na wszystkich poziomach władzy – od lokalnego po europejski. Strategia lokalnych władz, która ma prowadzić do budowania marki samorządu w środowisku międzynarodowym może opierać się na różnych działaniach, począwszy od udziału w targach, organizacji misji ekonomicznych, forów i spotkań B2B.

Rozpoznawalność na rynku międzynarodowym to marzenie wielu firm, ale także cel władz regionalnych. Inwestycje można przeliczać na pieniądze, ale dla samorządów nie mniej ważna jest inna kalkulacja – przekładająca się na nowe miejsca pracy.