Prezydent Zielonej Góry – Janusz Kubicki o roli sportu w promowaniu miast podczas V Europejskiego Kongresu Samorządów

Mówisz sport w Zielonej Górze – myślisz Falubaz i Stelmet. To dwie doskonale znane marki na sportowej mapie Polski, które dają wiele radości miejscowym kibicom. Dla Zielonej Góry walka Falubazu o mistrzostwo Polski w uznawanej za najsilniejszą z żużlowych lig świata czy występy w europejskich pucharach w koszykówce Stelmetu to doskonała szansa na promocję miasta i regionu. Podczas V Europejskiego Kongresu Samorządów będzie o tym mówił prezydent Zielonej Góry – Janusz Kubicki. 

Ukończył zarządzanie i marketing w Wyższej Szkole Inżynierskiej w Zielonej Górze. Zanim został prezydentem miasta był między innymi dyrektorem Zakładu Opieki Zdrowotnej MSWiA. W wyborach w 2018 roku został wybrany włodarzem miasta już po raz czwarty.

W dyskusji Sport narzędziem promocji samorządu – czy to się opłaca? uczestnicy skupią się na możliwościach promocji swoich miast i regionów za pomocą sportu. Jeszcze niedawno niedoceniany, ostatnio bardzo modny. Samorządy szybko zrozumiały, że dzięki sukcesom sportowym drużyn, także miasta, z których pochodzą mogą odnieść wymierne korzyści.

Januszowi Kubickiemu będą w dyskusji towarzyszyć między innymi: były wicemistrz Europy w karate, a obecnie wicemer francuskiego miasta Orlean – Soufiane Sankhon czy Henrik H. Brandt ze szwedzkiego Instytutu Sportu. Moderatorem dyskusji będzie szef parlamentarnej komisji kultury fizycznej, sportu i turystki – Ireneusz Raś.

Nie od dziś wiadomo, że finansowanie klubów i sekcji sportowych przez lokalne władze może być świetnym narzędziem promocji miasta i regionu. Również organizacja dużych wydarzeń sportowych, jak Igrzyska Olimpijskie czy Mistrzostwa Świata, może przynieść samorządom wymierne korzyści finansowe i wizerunkowe. Jaki jest bilans zysków i strat? Czy finansowanie sportu opłaca się samorządom? Czy te środki można spożytkować inaczej? To główne pytania, z którymi zmierzą się uczestnicy tego panelu