Wysoki kontrast
Wielkość tekstu
Dostępność
  • Dostępność
    • Wysoki kontrast
    • Wielkość tekstu
    • Dostępność

Praktyki Forum Ekonomicznego

Program Junior Staff

Podczas wydarzeń działamy w sekcjach:

*Jako Instytut Studiów Wschodnich organizujemy szereg mniejszych i większych konferencji. Sekcje uruchamiane w ramach poszczególnych wydarzeń mogą się różnić.

W formularzu zgłoszeniowym istnieje możliwość wyboru preferowanej sekcji. Wybierz z listy te opcje, które najbardziej Cię interesują – weźmiemy pod uwagę twój wybór i postaramy się, żebyś podczas wydarzenia mógł/mogła działać w wybranej sekcji.

  • Transportowa – na Forum Ekonomiczne goście zjeżdżają się z czterech stron świata. Zadania praktykantów w sekcji transportowej obejmują zatem pomoc przy transferach (wskazanie uczestnikom drogi do stanowiska transportowego), kontakt z opiekunem logistycznym oraz kierowcami ze strony Organizatora. To jedyny dział, który działa w kilku lokalizacjach tj. we Wrocławiu (lotnisko i dworzec) oraz w Karpaczu.

  • Sekcja Wjazdówek – Prace nad przygotowaniem Centrum Konferencyjnego ruszają na kilka dni przed oficjalnym rozpoczęciem Forum Ekonomicznego. Aby dostać się na teren wydarzenia partnerzy i członkowie ekip technicznych otrzymują odpowiednie identyfikatory/wjazdówki, mogą je odebrać w wyznaczonym punkcie. Sekcja wjazdówek obejmuje takie zadania jak utrzymywanie kontaktu z opiekunem działu, obsługę systemu, dystrybucję kart uprawniających do poruszania się po terenie CK.

  • Hotelowa – niewielka sekcja, której celem jest wsparcie działu odpowiadającego za zakwaterowanie uczestników Forum Ekonomicznego. Osoby w sekcji hotelowej mają okazję dobrze poznać bazę noclegową, potrafią udzielić gościom informacji o zakwaterowaniu, pozostają w kontakcie z hotelami oraz koordynatorem sekcji.

  • Forum Point – sekcja, która rusza najwcześniej, bo już na kilka dni przed rozpoczęciem konferencji. Warto zwrócić na ten aspekt uwagę przy wyborze sekcji. Wymagana dyspozycyjność to 31.08/1.09 – 8.09. Forum Point to nasze Centrum Zarządzania, tutaj powstają powitalne Forum boxy i wydawane są identyfikatory, to również pierwsze miejsce, w którym pojawiają się goście po przyjeździe do Karpacza.

  • Punkt Info – osoby z tego działu to najlepiej poinformowani ludzie. Pomagają uczestnikom konferencji m.in. znaleźć odpowiednią salę, podpowiadają, skąd odebrać ID, co warto zobaczyć, czy jak zapisać się na wycieczkę. Punkt informacji będzie doskonałym wyborem dla osób, które chętnie nawiązują kontakt z ludźmi, są otwarte, cierpliwe i czują się swobodnie rozmawiając w języku angielskim. Znajomość innych języków obcych mile widziana.

  • Sal seminaryjnych – sale seminaryjne to tętniące życiem serce konferencji. Tutaj odbywają się sesje plenarne, panele, warsztaty, spotkania autorskie. Do zadań osób należących do tej sekcji należy dbanie o salę oraz odpowiedni przebieg wydarzeń – m.in. kontrola czasu, obsługa stanowiska technicznego, przygotowanie podium dla panelistów. Na Forum Ekonomicznym zdarzają się takie sale, gdzie zachowujemy szczególną ostrożność. Ze względów bezpieczeństwa przed wejściem skanowane są identyfikatory uczestników. To również jedno z zadań zespołów działających w tej sekcji. Na salach ważne są umiejętności komunikacyjne, punktualność, szybki czas reakcji.

  • Łowcy panelistów – to salowi wszechogarniacze, potwierdzają obecność panelistów przed ich wystąpieniami, pozostają w kontakcie z opiekunami gości, dbają o odpowiednie przygotowanie podium dla uczestników rozmów. Jako łowcy dobrze odnajdą się osoby, które cechuje odpowiedzialność, otwartość, samodzielność, umiejętność szybkiego reagowania.

  • Programu kulturalnego– to niewielka sekcja, która obejmuje wydarzenia odbywające się podczas konferencji po zakończeniu części merytorycznej (koncerty, gale). Wymaga punktualności i uważności. Obejmuje takie działania jak np. przygotowanie sali przed galą, witanie gości, pomoc na scenie – podawanie nagród. Jeżeli nie obawiasz się świateł, błysku fleshy, sceny, na pewno odnajdziesz się w tym dziale.

  • Rekreacji – Forum Ekonomiczne to nie tylko panele i rozmowy, ale również liczne wydarzenia towarzyszące. W czasie trwania konferencji goście mają możliwość skorzystania z oferty rekreacyjnej obejmującej wycieczki po atrakcjach Dolnego Śląska. Osoby z tego działu wspierają organizację wyjazdów, często też biorą w nich udział.

Od aplikantów oczekujemy:

Kierunek studiów nie jest najważniejszym kryterium rekrutacji, istotne są posiadane umiejętności oraz chęć zdobywania wiedzy i doświadczenia.

  • Wysokiej kultury osobistej
  • Aktywności i samodzielności – szukamy osób, które szybko potrafią odnaleźć się w nowej sytuacji
  • Odpowiedzialności przy wykonywaniu obowiązków
  • Otwartości i kreatywności
  • Mile widziana będzie znajomości języków obcych. Podstawowym wymogiem jest znajomość języka angielskiego

Poznaj program stypendialny Forum Ekonomicznego

Weź udział w programie Junior Staff, sprawdź się w roli organizatora podczas konferencji i złóż wniosek o przyznanie stypendium.

FAQ

Czy organizator zapewnia zakwaterowanie?
Tak, uczestnicy programu Junior Staff mają zapewnione zakwaterowanie w miejscu odbywania się konferencji w czasie jej trwania oraz w czasie przygotowań i nie ponoszą z tego tytułu dodatkowych kosztów.

Czy organizator zapewnia wyżywienie?
Tak, analogicznie do zakwaterowania. Podczas konferencji oraz przygotowań do niej praktykanci mają zapewnione wyżywienie.

Czy podczas konferencji obowiązuje dress code?
Tak, konferencje mają charakter oficjalny. Gościmy m.in. polityków, biznesmenów, przedstawicieli dyplomacji, prosimy o strój elegancki strój – stonowany, w ciemnych kolorach (zwróćcie uwagę na długość sukienek, spódnic, ważne, żeby nie były mini). U panów mile widziany jest garnitur. Na pewno uda Wam się wybrać coś odpowiedniego.

Co jeśli jednak nie mogę wziąć udziału w praktykach?
Niezwłocznie o tym poinformuj (mailowo – na adres: [email protected]). Będziemy mogli skontaktować się z osobami, które znalazły się na liście rezerwowej. Pamiętajcie, że późne rezygnacje burzą strukturę organizacyjną wydarzenia.


FAQ

Skip to content