Lokalne produkty na międzynarodowym rynku – atut dla krajowego przemysłu?

Podczas IV Forum Przemysłowego, które odbędzie się w Karpaczu w dniach 12-14 grudnia, jednym z tematów poruszanych w panelach dyskusyjnych będzie obecność lokalnych produktów na międzynarodowym rynku oraz ich znaczenie dla krajowego przemysłu.

 

Charakterystyczne dla danego regionu wyroby rzemieślnicze, specjały kuchni lokalnej, czy też wzory tradycyjnych ubiorów stają się dzisiaj coraz bardziej popularne nie tylko na rodzimym rynku, ale i wśród zagranicznych nabywców. Tym samym lokalne produkty stają się obecne na międzynarodowym rynku, na którym to odnoszą coraz większe sukcesy. Warto tu przytoczyć przykłady choćby tak znanych dziś na całym świecie wyrobów jak między innymi: włoskie sery Parmigiano Reggiano i Pecorino, hiszpańskie wino Rioja, ceramika z Bolesławca, czy oscypek.

 

Czy produkty lokalne mogą stanowić ważny element przemysłu i dodatkowy atut w rozwoju krajowej gospodarki? Czy każdy region ma szansę skutecznie wypromować i sprzedać swoje charakterystyczne wyroby? Na te oraz inne pytania postarają się odpowiedzieć uczestnicy tego panelu.